Emelie - Hela historian..

Efter att ha fått många förfrågningar om jag har kunnat skriva
om hela min och Bodis tid tillsammans så ska jag göra det nu..Det kanske kommer i
två delar för jag får ont i fingrarna av att skriva så mycket..Men vi får se hur mycket jag orkar :)

Allt började tre dagar innan 4/12-2010..På kvällen när jag skulle gå och lägga mig så vela mamma prata med mig..Det första hon sa va " Emelie, Therese vill ge dig en häst ",det kom jag mycket väl ihåg..Sen började jag på att gråta..Jag vela självklart ha honom!!..
Tre dagar efter klev jag upp tidigt och Therese hämtade mig,häst transoprten va på och vi skulle åka dom 9milen för att hämta honom..Min häst.. När vi kom fram möttes vi av 16stycken lösa hästar på en enorm gård
.. Och Therese pekade på en häst som stod där bakom och såg vääldigt ledsen ut..Efter en timme lastade vi honom och åkte hem..Efter ca två timmars bilresa kom vi äntlingen hem,men min häst!


Dagarna gick och jag lärde känna honom mer och mer.Jag började på att rida lite smått men han orkade verklingen inte bära mig..Så jag tränade honom ifrån marken i ca en månad.Sen satte jag igång med ridningen..Det gick bättre och bättre för varje dag.




Tillslut blev vi ett riktigt team!





Idag så är Bodi inte min längre..Vi valde att ge bort honom men jag får vara hos honom när jag vill och jag får fortfarande känna att han är min egna häst, fortfarande..




Om jag inte hade tagit Bodi förförsta början så hade han gått till slakt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0