Ida-Alla hästar i stallet

Trixi
Sto född 1996. Okänd härstamning.
Ägare: Monika Sanglert.
Ni kommer ju få veta massa om Trixi närmsta tiden och det känns som jag har skrivit det mesta om henne






Secret Q
Sto född 2007. E-? U-Trixi
Ägare: Monika Sanglert
Känns som jag har skrivit ganska mycket om "Q" också. Hon kommer somsagt ha vila under vinter, men i vår kommer jag antagligen skriva mera om henne om jag börjar rida henne efter vilan.






Dinnanet
Sto född 1991. Okänd härstamning.
Ägare: Camilla Lenartsson
Dinnanet är gameldamen i stallet. Ganska rolig häst med massa energi trots sin gamla ålder. Hon har följt med mig på galna uteritter med mina kompisar på ryggen. Lätt att rida i form med tanke på att hon inte bara är en sk "travare" utan hon har faktist gått trav. Till om hon va ?8? ja kanske är helt ute och cyklar? xD Tyvärr börjar hennes ben ge efter mest pga ålder. Inget hon lider av eftersom hon rejsar runt i hagen som en galning. O eftersom hon inte visar någon som hälls smärta får hon följa med ut i skogen lite då o då, men håller inte längre för mer ansträngande ridning eller på ridbana.

Här med min helt orutinerade lillebror på ryggen.





Balder
Valack född 1995-1997 (minns inte fullt) E-? U-? Welshponny kat-B
Ägare: Stall skogslotten AB
Balder är till vardags ridskoleponny på skogslotten, men lånas under vinterhalvåret ut som provatponny, pga att han inte riktigt funkar ii verksamheten eftersom han är väldigt agresiv i hanteringen i stallet. Så Monika och Camilla hyr honom till sina döttrar som båda är runt ?8 år? Han är en riktigt snygg herre som jag personligen tycker skulle passa bättre hos en dressytintreserad duktig liten ryttare, då han är byggd utöver de vanliga och har väldigt fina gångarter. Jag har ridit Balder ett fåtal gånger, mest i skogen för han ska komma ut och rejsa lite. Några gånger på banan med för skojs skull. Ingen komentar om att jag är aldeles för stor eftersom jag är fullt medveten om det, men hästen tar inte skada av det eftersom jag är så pass balanserad i min ridning att han inte påverkar honom, och min vikt inte är någon fara :)






Och
Runt nyår kommer min vänn Nattis ställa in en foderponny vid namn Hera! Nattis är vanligtvis stammisen som brukar troget följa med mig i ur o skur, sena kvällar och tidiga mornar.  och nu när hon hyr egen ponny så vi kan göra massa roligt tsm :D Utan att hon behöver pluttra runt på balder eller dinnanet..

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg!

kan du inte skriva ett inlägg om vad du tycker om ''travare''? :)

2011-12-16 @ 22:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0