Ida-Att sätta in en heder

Jag fick förfrågan om jag kunde skriva ett inlägg och förklara hur man sätter in en heder, o självklart kan jag det!

Du börjar med att ladda upp en bild som vanligt. Beroende på hur bred bloggen är. Jag tror våran är i 800. Så du laddar upp bilden i rätt storlek och sparar.







Sedan klickar du på bilden och då ska den komma upp i ett eget fönster. Då ska du kopiera adressen i adressfältet.







Efter det går du till stilmallen, stilmallar kan se väldigt olika ut men alla ska ha ett avsnitt som heter "HEDER" Där letar du upp denhär rutan (*********) och klistrar in adressen du nyss kopierat. Sen är det bra om du förhandsgranskar för att se om du behöver ladda upp den i större eller mindre format.




Sen ska du fixa inställningarna för hedern så att den passar bra. Först börjar du med att justera höjden. Då får du skriva in ett nummer istället för de som står och förhandsgranska, man får lite pröva sig fram på det. Efter det brukar jag ta bort paddingen, altså det vita som är runtom hedern på en del. Det finns padding top, padding bottom och padding left. Alla dem ska stå på 0px.


Gör en sista förhandsgrsnakning innan när du tror du är helt klar och spara sedan :)
Jag hoppas ni förstod skapligt, det är bara o säga till om ni vill att jag ska instruera om någonting annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0