Ida-Dressyrlektion!

Idag är det äntligen dags för den efterlängtade dressyrlektionen på skogslotten! Jag tränar varja måndag halv 9 dressyr för Anita Jonsson. Jag har bara tränat för henne 2 gånger, innan red jag för Nina Mäkinen. Nu när jag rider för Anita är det egentligen pivat-grupp. Men eftersom det är sent bara som det är när jag nu lånar lektionsponny så finns det helt enkelt inte tid att ta med Trixi, för då skulle jag komma hem tidigast 11 o jag måste orka upp till skolan dagen efter.. 
Nu rider jag mest på en lektionsponny som heter Fame, hon blir 13 år nästa år och är en d-ponny. Hon har stått på skogslotten i ca ett år, och jag tycker jag har ridit hene relativt mycket under det året. (Mer en dem andra hästarna iaf) Vi har tävlat lite bla, 1a i distriksmästerskapen i hoppning och 2a i km dressyr. Jag tycker hästen e så himla klockren att rida eftersom det är en häst som avslöjar alla skavanker hos ryttaren. Hon har ganska mycket egen motor hon börjar lätt studsa om man inte vat vad man gör. Så sätter du en ryttare på henne kan man ganska fort avgöra hur duktig den är, eftersom hon också är så otroligt fin när man väl lär känna henne! Elinore Kastensson (aka Lillgriisen!) kommer följa med och filma i morgon. Jag har nästen inge bilder på när jag rider henne. Och vet därför inte hur det ser ut mer en va jag kan sneekpeeka i ridhusspegeln. Så på tisdag kan jag lova er en dressyrfilm på mig och Fame ;)

Jag lyckades rota fram en film från i våras, maj juni kanske? När jag hoppar henne på lektion. Jag sög på att redigera filmer, men hoppas ni gillar den endå!

Dehär va altså när hon fortfarande va i en liten galen preiod till och från, och jag inte kände hästen så väl! Jag rider INTE lika dant nu... O ja! 0:33; de gjorde väldigt ont i rumpan i landningen, någon gång får vi till 3 byten i varje med bakbenen me ;) (!:26)

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan ni skriva att jag har gjort designen? :)

2011-12-12 @ 15:29:16
URL: http://emmahangasmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0