Ida-Duktiga vänner jag har!

Insåg att jag inte bloggat på ett tag då jag spenderat dem senaste 2 dygnen med min kära vänn Hanna! Vi har bytt julklappar, chillat och kollat på film. Trotts att jag är världens fegaste människa egenligen så lyckades jag ta mig egenom ALLA 3 milleniumfilmerna! Under den andra filmen som vi såg på bioduken så klamrade jag mig fast tätt intill Hanna o kröp ned under täcket vid dem hemskaste scenerna. Riktigt bra filmer, men dock så groteska...

Idag har vi färgat mitt hår och varit stallvärdar. Jag fick ett sms från Monica som undrade om jag ville rida Trixi på lektion och det tackar jag ju inte nej till dirrekt? "hippibarn" som jag är så red jag barbacka vilket inte fick ett så gott välkommnande av min ridlärare. Men hon fick finna sig i den situationen eftersom jag själv tycket att jag har en bättre inverkan när sadeln inte är i vägen. Lektionen gick ganska bra, några hon blev lite tjurig när jag fötsökte ta egenom vänstersidan.. Och när hon börjar passa och kör upp huvudet är det snabbaste och korrektaste sättet att smacka på o sen när hon galopperat en bit, ta tillbaka och börja om. Eftersom hon inte rids ordentligt på vintern så blir det svårt att åstakomma något perfekt under en timma. Men det släpte lite mer i vänstersidan i slutet och hon hade en superfin samlad och rund galopp sista stunden! :)

Jag har inga nya bilder på mig o Trixi. Men i morgon kommer Jet och fottar os så då hoppas vi på nya fina bilder! Ni får stirra på en gamal så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0