Ida-Filmen

Sorry för dålig updatering från min sida, men eftersom jag kom hem så sent igår var det bara mat o sängen för mig som gällde. Lite kort om ridpasset då;
Vi hade fokus på förvänd galopp, på rakt spår och även kortsidor. Och jag som då red den hästen som har lättast att byta i ponnystallet fick ett ganska ordentligt jobb xD Desutom hade hon gått lektionen innan som var hoppning, och hade inte häller blivit genomriden något vidare. Så hon var väldigt spänd o stark redan när jag började rida fram. Framridningen gick vell relativt bra, förutom att jag fick sitta emot jättemycket. Men endå fin häst! Själva övningen var pain in the ass! Hon blir så taggad när det är galoppfattning efter galoppfattning, desutom med dagens utgångsläge. Jag fick till några ganska bra förvända, men de var många gånger jag fick ta hjälp av väggen eller styra in i ett hörn för att få stop på hästen. I vanliga fall brukar det räcka med att man slappnar av ordentligt, men idag va hon som blockerad, bara drog och stretade. Vi avslutade på samma sätt som vi började på en volt. Men tycker jag löste det relativt bra endå. Hon va superfin i galoppen vilket hon brukar vela studsa lite.
Detta pass va nog det plågsammaste jag varit med om, jag kunde inte röra fingrarna efter. De va kallt o jag hade inga vantar xD

Men när ni ser på filmen får ni ha lite överseende med att jag rider med handen lite i knät eftersom man blir starkare där och jag hade ju sådan fruktansvärd kramp i fingrarna. Orkade inte redigare så npgrant eftersom det endå va mörkt o blev inge bra då. O jag har häller inte klippt bort dem scener där hon drar mig framåt och ur formen. Eftersom jag aldrig försöker dölja mina brister, utan försöker göra något åt dem :) Släng gärna en komentar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0