Ida- I'm sexy and I know it!

Kom nyss hem från stallet. Vi började tolka med Trixi i hagen, hon va superduktig o hoppae bara lite hit o ditnågra gånger. När jag vände upp mot stallet o skulle galopera på lite-började hon helt pöltsligt att sticka iväg. Innan hade hon varit lite med handbromsen i efersom hon tyckte det var jobbigt att ta i. Men det var nästan som någon stuckit henne i baken.. Sköt under sig o sprang iväg. Efter ett litet tag återfick jag kontrollen och insåg att Nattis hade ramlat av xD Jag stannade Trixi men hon började dampa runt o ville sticka iväg. Vi va precis i slutet av hagen så hon ville int hemåt. Jag trodde hon hade trasslat in bakbenen och fick därför panik? så jag slängde mig av när hon redan börjat dra iväg. Hon lugnade ned sig och jag gick runt med henne lite. När hon va lugn beslöt vi os o hoppa upp o fortsätta lite lungt. Men då upptäckte vi att hon blödde lite fråg höger bak, hon hade antagligen trampat sig o eftersom hon har broddar hade det blivit ett litet sår.
Jag viste att det inte var så alvarligt så eftersom hon inte haltade kunde vi ha fortsatt eftersom det inte rann blod. Men vi tog in henne, tvättade och la på jodopax eftersom jag inte hittade någon blåspray.

När Trixi var ompysslad hämtadevi Balder o testade tolka med honom. Han va superduktig! Pinnade på o tog i som satan. Körde inte så länge, kanske 20 min? Endå blev han väldigt svettig. Men vi pysslade om han, gjorde samma prosidur med Trixix "sår" och släpte ut dem.

Riktigt mysigt! Hoppas snös håller sig i morgon så Hanna kan få en tolktur:)

Sexig som få, eller vad säger ni? ;)

Kommentarer
Postat av: elise

Alltså vad brukar du har då du tolkar? :o alltså vi har ju ingen snö på Åland än... Men jag är tveksam om jag skulle våga använda longerlinor, borde man inte ha tolkningsele? Eller typ brösta/förbygel?

2011-12-22 @ 19:22:40
URL: http://eliwse.blogg.se/
Postat av: Eva

åh jag skulle åxå vilja tolka :D

2011-12-23 @ 12:55:18
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0