Ida - Presentation

Jag heter Ida Evertsson och blir 16år i feb. Jag bor utanför Finspång i en liten by vid namn Fräntorp. Jag har tidigare bloggat på www.idaevertsson.blogg.se och www.idasgastliv.blogg.se men det blev ganska jobbigt i längden att blogga själv och svårt att hinna med bra och seriösa updateringar. Jag äger ingen egen häst men jag rider två hästar som heter Trixi och Secret Q. Jag rider även sedan snart 9 år tillbaka på ponnyridskolan skogslotten.

Trixi
är ett sto, korsningsponny född 1996. Hon är jätte snäll och har en underbar egen personlighet! Jag var och hälsade på i stallet där hon stog i mars i år, vi har inte hunnit tävla så mycket under dethär året eftersom det mest gått ut på att lära känna henne riktigt bra. Men vi har lyckats komma ut på några lokala dressyrtävlingar och startat upp till La:1, därav en placering på våran sista tävling i Lb:1, och godkännt resultat i La:1. Vi har gjort mycket annat under året med, så som; Träningsläger, klubtävlingar och dressyrprogramsträningar.
Jag älskar denna hästen någonting enormt och jag hoppas att jag aldrig växer ur henne. Mitt mål under 2012 är att komma ut på flera lokala dressyrtävlingar och utväcklas mera i dressyren eftersom det är där jag har mitt stora intresse, och även kanske delta i div3.



Seqret Q (eller Q som hon kallas) är Trixis "föl" född 2007. Hon är en väldigt liten storhäst, men känns betydligt större att rida en vad hon ser ut. Hon är ett typiskt litet tjurigt sto (ärvt från mor), men har otroligt fina gångarter och en enorm utstrålning. Jag har inte ridit Q lika länge som Trixi eftersom hon precis va inriden när jag började rida i det stallet. Jag har ridit henne mest under våren i utbildningssyfte för både mig och henne, och hon har utväcklats otroligt. En väldigt lättriden och okomplicerad häst för att vara 4 år. Men då hon har sin mors temprament så jag har fått käka grus ett antal gånger under sommaren. Hon har stått på skogslotten under hösten i utbildningssyfte och har precis flyttat hem och ska få vila under vintern på lösdrift.


Jag har även tävlat lektionsponny för skogslotten i 3 år. Men endast framgångsrikt det senaste året. Bla vinst i div3. Och vinsti i distriktmästerskapen i hoppning för lektionsponny.

Jag hoppas ni kommer gilla våren nystartade blogg och komentera och läsa varje dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0