Ida-Svar på frågestund

Känns inte som ni var så taggade på frågsetund, right? ;) Men ja svarar på dem frågor jag har fått så får ni fråga på mera när ni lärt känna mig mera.

Jet
Vad är du ridmässigt sätt enligt dig bra på och vad vill du förbättra? ;)

Bra fråga! Det är ju alltid svårt tycker jag att prata posetivt om sig själv, något jag precis som många andra ryttare behöver träna på. Men vad jag tycker är att jag är ganska bra på att rida olika hästar, att variera min ridning efter hästens förutsättningar. Erfaren, unghäst, pigg seg osv, att jag har ett bra grundtänk vad det gäller min ridning och kan variera det efter hästens behov.
Sen kommer vi till den oendligt långa listan på saker jag tycker jag behöver förbättra. Dem två största "problemen" men min rinding måste vara mitt skänkelläge och min inställning. Jag har alltid haft mina ben lite omvridna i knäna vilket resulterar i att tårna pekar utåt. Jag har försökt korrigera det flera gånger men när jag vrider dem till normalpossition gör det jätteont i hela benen. Och sen var det inställning med ja... Jag tappar lätt tålamodet om det inte går som jag vill, oftast när jag inte har så mycket tid på mig eller är stressad. Jag blir frustrerad och tar då ut min frustration på hästen vilket resulterar i att det går ennu sämre. Det går lite upp och ned med just den frustrationen i min rinding. Men jag jobbar på att hålla lugnet och själv andas när jag rider så jag inte stressar upp mig i onödan och tänker genom problemen i stället.


Anonym
Hejsan ida! Bor du på vikbolandet? :)

Nepp, som det står i presentationen bor jag i en by vid namn Fränntorp. Utanför finspång som i sig är en förort till Norrköping, som i sig ligger i östergötland ;)


Amanda
1. Kan du skriva och beretta lite mera om Trixi?
2. Hur gamal var du när du började rida?

1. Ja vill inte riktigt va ni vill veta? Tidigare tävlingsmeriter eller hur hon är som personlighet? Men jag kan ju säga att hon har tävlats upp till lokal nivå i hoppning förut, och lite klubbtävlingar. Mina mål är att klubbhoppa lite och tävla lokalt i dressyr, kortsiktigt mål under nästa tävlingsserång är att ta flera placeringar i Lb:1 och La:1. En liten rolig sak med henne är att hon kan passa, i början när jag red henne passade hon väldigt mycket i galoppfattningar. Även om jag red runt på långa tygler och gjorde en korrekt galoppfattning kunde hon passa. Det göt hon aldrig nu för tiden. Nu är det mer om hon stoar emot lite. Händer iblan på tävlingar, oftast när det är galoppfattning på rakt spår. Och när jag rider ut när hon blir taggad kan hon också passa. Men jag ska försöka filma en sån händelse någon gång så ni får se :)
2. Jag tror jag satt på en häst första gången när jag va ungefär 2-4 år? Jag var galem i hästar från första början. När jag va 7 så fick jag börja på ridskolan. (skogslotten)   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0