Ida- Tinad ridbana = Timmen upp!

Kom precis hem från en sväng till stallet. Jag tackar gudarna att ridababan hade tinat trotts att det snöade runt lunch idag. Så jag kunde rida lite serriösare en när jag rider ut iaf. Red barbacka som vanligt för o träna upp balansen, red fram ganska lätt utan några krav. Galopperade ett bra tag över tygel innan jag krävde någon böjning och form. Bara för att hon skulle bli uppvärmd ordentligt. Mamma va med o skrittade Dinanett. Hon hade stalt upp ett litet kryss på ena långsidan som blev ett räcke på ca 60 cm. Skuttade några gånger i varje varv mest för att få lite kontroll på avsprångspunkten. Hon är ju lite svår med dedär eftersom hon inte har någon egen taxeringsförmåga och kryper gärna intill om man inte stöttar tillräckligt. Men om jag som idag har en relativt hög grundgalopp så kan jag be henne hoppa av lite stort om jag skulle behöva :)

Bild från i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0