Jet - En vecka, sju åsikter

Dag två - utrustning

Tyckte det passa bra att skriva om utrustning nu när SvRF har ändrat om reglerna för loggar, för er som inte har märkt det så får loggan inte vara större än 1*3 cm. Alltså en centimeter hög och tre centimeter bred. Det är först om man har blivit sponsrad av ett företag som man kan ha större märken

Jag kan inte riktigt förstå varför de har den här regeln, men jag kan tänka mig två skäl: De vill tona ner märkeshysterin eller så vill de att ryttarna som har blivit sponsrade ska kunna utmärka sina sponsorer bättre. Jag tror definitivt på det andra, tror inte kommittén i SvRF bryr ett skit om märkeshysterin.

Jag har nästan inget av något dyrt märke, det är inte det att jag inte har råd men att jag väljer att lägga mina pengar på andra saker. För hur värt är det egentligen att ha ett schabrak för 900kr? Detsamma med träns, Ville har ett träns och det kommer från (håll i er nu) City Gross! Haha köpte det för fyra år sedan när vi precis köpt Ville och vi har inte köpt ett nytt. Jag gillar att vara fin även i stallet, men jag tror man kan köpa samma kvalité för mindre pengar. Det jag vill komma fram till är att jag tycker det är onödigt med tretton svarta träns, 25 olika benskydd och över sextio schabrak. Det finns enligt mig deffinitivt bättre saker att lägga pengar på, men alla väljer väll själva.



Ville i sitt City Gross träns, visserligen med nytt pannband och ny nosgrimma :D

 


Kommentarer
Postat av: Klara

Jag fattar inte det dära med att loggan inte får vara störe än 1x3. Är det bara på lokala och regionala tävlingar eller även på klubbtävlingar? Får man ha vita whitiaker byxor?

2011-12-27 @ 09:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0