Jet - En vecka, sju åsikter

Dag fyra – säkerhetsväst

Jag tycker, som många andra, att säkerhets västar är obekväma, förstör sitsen och är sjukt fula. Man har inte samma kontroll över armarna då kanterna är i vägen, dessutom blir axlarna låsta.


Jag har nästan alltid en på mig, men inte när jag rider dressyr på Ville eller andra ponnysar jag litar på och inte när jag tävlar. Lucern rider jag alltid med säkerhetsväst, i alla fall nu i början. Jag känner inte hennes rörelsemönster på samma sätt som jag känner Villes, dessutom kan hon hoppa till åt lite vad som helst.

Det jag vill komma fram till är att jag inte gillar väst på något sätt, men att jag använder den, för en olycka händer så lätt. Och när man ligger där på marken och känner hur en häst har trampar på bröstkorgen och alla revben är hela så var det värt det på alla sätt.

På hopplektion i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0