Jet - gästbloggare

Imorse gick jag promenad med Ville, måste bara säga att jag älskar snön! Man blir så barnsligt glad av att det är helt vitt. Mys.

Ville skötte sig ganska bra, nu när han inte rids blir han ibland odräglig att ha att göra med. Värst var det för två veckor sen eller så, när jag gick på vallen med honom och han tjafsade och studsade. Blir han för jobbig så kanske jag tvingar upp Ida på hans rygg, hon väger ju lite mindre än mig :)



Ville fick världens snösulor, tycker det är så obehagligt om han skulle halka. Han har ju visserligen broddar, men med så pass mycket snö under hovarna ger ju inte de någon effekt. Vi brukar alltid ha gummisulor på vintern, men när han skoddes hos veterinären för någon vecka sen så glömde vi säga det. Dessutom har han ringskor fram, och i de verkar snön nästan suga sig fast i de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0