Jet - gästbloggare

Slutade skolan extra tidigt idag, redan tio över ett vilket var otroligt nice. Kändes smått ovanligt att cykla hem när det fortfarande är ljust liksom, slutar vanligtvis fyra.

Åkte direkt till stallet och gick promenad med Ville, blev bara 45 min, hade planerat längre men kunde knappt gå någonstans då alla vägar var som isbanor. Han uppförde sig inte helt underbart och studsade runt lite men det gick helt okej. När han blir stark så tar jag ibland grimskaftet över nosryggen, men jag tror att det kan vara något han reagerade på. Han drog upp huvudet, kastade sig bakåt och skakade på huvudet tills jag släppte på grimskaftet, så jag misstänker att han tyckte det klämde över näsan eller något.

Efter det red jag Lucern, och jag är väldigt nöjd med ridpasset. Fokus låg på ett jämnare stöd på tygeln, och då särskilt lite på ytter. I början kändes det sådär, hon sänkte ner huvudet, bet fast lite och travade på lite för fort. Efter ett tag lyckades jag lugna tempot lite och hon kom i en mer ärlig form dessutom med världens bakben. Kändes skönt att jag kunde vända något negativt till något positivt



Bild tagen precis innan jag skulle hoppa av, tyckte skuggan av lampan vid ridbanan blev lite speciell. Tog dessutom några bilder i hagen som jag kanske visar snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0