Jet - gästbloggare

Jag heter Jet (uttalas jett och inte gét) och jag har fått som uppdrag att gästblogga lite. Jag kan börja med en kort presentation. Jag är född ‘95, så går nu första året på gymnasiet på teknikvetenskapliga linjen. Totalt ointressant.   


Jag har en ponny som heter van Nihenhoven’s Devilian som är en Holländsk import på elva år. Devilian kallas Ville och är en New Forest ponny som gör som han vill. Ponnyn (som jag brukar kalla honom) delar jag med min syster som är ett år äldre. Vi har haft honom sen 2007, alltså fyra år och Ville betyder enormt mycket för mig. Jag har tävlat en del dressyr på honom med blandat resultat, det bästa vi har kommit är tvåa i en L:b och så har jag flera godkända resultat i L:a1. Min syster har lyckats bättre, hon har placeringar i L:a1. Jag vet inte vad som alltid går fel när vi tävlar men det blir aldrig som när jag tränar hemma, kanske påverkas jag starkare än vad jag tror av nervositet.







Just nu behandlas Ville för en envis hälta, och det känns hemskt. Rädslan av att han aldrig kommer bli helt bra gnager lätt på en hela tiden, men jag försöker tänka så positivt som det går. Jag tror att jag börjar märka skillnad på honom, han känns fräschare vilket känns väldigt skönt!


Utöver Ville så rider jag också en häst som heter Lusern, hon är född ’01 tror jag, inte helt säker. Jag började rida henne i somras och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om henne. Hon är väldigt nyfiken och hon lär sig fort, men hon är ganska rädd av sig. I vilket fall gillar jag Lusern massor och jag är glad att jag får möjligheten att rida henne, särskilt nu jag inte kan träna med Ville.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Himla fina hästar!

2011-12-21 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0