Jet - Ridningen idag

Red först ut en skrittpromenad med Lucern och Syster som tömkörde Ville. Lucern fick gå först nästan hela vägen, vilket gick ganska bra. Hon tycker att badkar som är upp och ner är riktigt läskiga, men det löste sig tillslut. Ibland studsar hon lite upp och då blockerar jag mig själv. Jag gick omkull med en häst som stegrade för ganska många år sedan, men rädslan har inte släppt. Lucern är väldigt känslig på det sättet, hon känner av när jag spänner mig, så det blir ju bara en ond cirkel. Jag tror inte Lucern är en sådan häst som stegrar, då hon är en trevlig individ, men när jag rider en häst som går med handbromden i och känslan är den samma som när jag gick omkull så tänker jag inte normalt längre.

I vilket fall, när vi kom hem red jag lite dressyr på ridbanan som äntligen hade blivit så pass torr att den gick att rida på. I början var hon ofokuserad och sprallig men sen släppte det och det kändes riktigt bra!

Rider lätt så därför inte finaste sitsen

Jag har mina nya ridbyxor, ridhanskar och tröja på mig. Älskar julklappar!

Kommentarer
Postat av: PWPHOTO

fina bilder :)

2011-12-27 @ 13:13:10
URL: http://pwphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0