Dyngsur och trasig rygg

Lagom till att skolan slutade så började det regna och blåsa. Men tro inte att det stoppar mig! Haha lagom depp när jag åkte till stallet.
Vände på mina planer och började rida Lucern, kan inte säga att det gick mycket bättre idag alltså.
Shampoonerade även hästens svans, och det har jag säkert inte gjort på ett halvår. Den är svart och sjukt tjock, så man såg inte hur smutsig den var, men att borsta den var ju typ omöjligt. Längtar efter att få se hur den ser ut när den är torr.
Promenerade även med Ville, och efter det var jag dyngsur. Ska hålla tal på fredag så passar på att lära mig det nu så fort som möjligt, och det fungerar toppen att göra när man går i regnet.
Skulle slutligen ta av den fina lilla shetlandsponnyn grimman, och skada min rygg. Gjorde samma sak för kanske en månad sen, och nu kom det tillbaka. Stod lutad mot boxen i några minuter innan jag kunde gå, har nu dränkt det i liniment och hoppas på det bästa. Jag vill kunna träna imorn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0