gårdagens hopplektion

Hann inte skriva hur det gick igår. Kom hem sent så ville bara lägga mig direkt.

Men jag fick rida Grayson, en mellanstor c-ponny. Har inte ridit han mycket alls innan så de skulle bli intressant att hoppa han. Den uppfattningen innan jag hade om honom var att han kunde hoppa höghus om man bara övertala han, men gjorde man inte de kunde de bli lite tjuvstop.

När vi red fram var han väldigt stel och oliksidig. Bet fast i högertygel och var inte riktigt på min sida. Hoppade fram och efter de hoppade vi bana med 2 räcken en oxer och en kombination på 90-95 cm. Först vart de lite missförstånd. Drog ned ett räcke när vi kom lite nära och sen stannade han på nästa, men hoppade snällt andra gången. Skulle ta om räcket han stannade på en gång men han bytte inte galopp när jag bad han så vi kom in i fel galopp och gjorde ett byte i anridningen, och jag var lite tvekande måste jag erkänna o slutade rida. Så vi kom helt fel vilket jag tar på mig helt. Men andra gången när jag fick leta lite avstånd utifrån hoppade han som en pärla!
Avslutningsvis hoppade jag en minibana på 2 hinder med ett räcke och en oxer något hål högre en förra banan. Men då gick det mycket bättre när jag viste att jag var tvungen att leta lite avstånd utifrån. Jag är iaf jättenöjd med passet och jag tror Grayson tyckte de va lite kul iaf eftersom han nästan aldrig får hoppa några höjder så ofta :)

Grayson och Ellen Gårdfalk2011
Bild lånad från skogslottens hemsida.

// Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0