hoppsugen

Eftersom det blev ändrade planer och ingen hopplektion såska jag hoppa i vuxengruppen idag. Känns som en halv evighet sen jag hoppade sist, och det stämmer ju nästen eftersom det var drygt 3 veckor sedan. Trixi känns inte som någon större ide att hoppa eftersom om hon inte slarvar med frambenen gör hon det med bakbenen.

Sen tycker hon det är skitkul att komma ut och tävla hoppning! Jag har visserligen bara varit på skogslotten på diverse klubbhoppningar men då blir det som en helt annan häst när hon är ensam på en stor bana och massa människor som tittar på henne. Även om hon slarvar så bjuder hon mer på hinder och "offrar" sig lite mer ifall hon skulle komma tokigt inpå.

Men hoppning på lektion är det ju bara var tredje vecka så missar man en vecka blir det 1.5 månader mellan varje. Men vi får se hur de går idag. Hoppas på o få hoppa en liten gaen häst!

Jag och lektionsponnyn Fame på lektionsdm 2011


// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0