ida - dagens dressyrlektion

Idag flyttade Trixi till skogslotten och ska bo där till onsdag. Hade lektion idag och dressyrträningar med laget tisdag och onsdag så det kändes ovärt att åka med transporten fram och tillbaka 3 dagar i rad.

Idag var det somsagt "valig" lektion. Trixi var betydligt mjukare en hon brukar redan från början, MEN hon var sjukt stoig och tjurig. Så fort det tog emot någonstans så tjurade hon emot (passar, slänger med huvudet, springer som en kamel, stannar osv) Speciellt om jag bad henne flytta rumpan som hon självklart inte lyssnar på. Då går jag på och petar lite med spöt för att tydliggöra vad jag vill. Men vad göa  hon inte då? Jo hon går EMOT spöt. Altså mtsatt håll jag bad henne om.

Vi tränade hörnpaseringar och red mer "vanligt" utan övningar denna gång. Jag fick i galoppen rida mycket förvänd sluta, och det var inte de lättaste på den hästen kan jag säga.  Stundvis var hon jäettefin och hon var över lag mycket bärigare i formen en tidigare gånger,  tror inte ens Nina bad mig släppa ut nosen någon gång så det var ju något bra.

Men det känns somsagt som vi kört på ett sånhär typiskt stop. Vi har kört fast på ett fel och kommer inte förbi de. Men de är ju inte de första stopet vi stöter på så så småningom hoppas jag att det släpper med. Ni taggar jag 2 dagar till med dressyrträning!
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0