ida - dagens dressyrlektion

Red dressyr på skogslotten idag. Fick rida BlackBurn, väldigt intressant då jag bara ridit honom en gång det senaste åter. Större delen av passet gick det skit. Han krullade gärna ihop sig lite, men så fort jag försökte släppa ut honom kändes det som jag förlorade all kontakt och han vart springig och spänd. Stel som en planka i vänstersidan, men så fort jag försökte ta egenom något så stressade han upp sig.

I slutet gick det iaf väldigt bra när vi red skänkelvikning i trav och öppna i trav och galopp. Förövrigt väldigt rolig häst att rida. Synd att han är så känslig bara så att passet mer går ut på att sitta stilla en att faktist rida.

Söta pojkar! (BB till vä)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0