dagens resultat

Idag gick ju somsagt första omgången av div 3 av stapeln. Och ska jag vara helt ärlig trode jag det skulle vara tufare "motstånd". Det fanns ju riktigt duktiga rttare men över lag var det en stor skillnad från förra året.

Dressyrryttartestet:
Red fram i ungefär 45 min. Fokus låg mycket på att hon skulle gå fram för skänkel och massvis med galoppfattningar eftersom det är de som har strulat som mest. Väl inne på banan så vart hon jättespånd mest pga att hon tyckte dommaren va skitläskig. Men det var inte värre en att hon slingrade sig lite första uppridningen och jag fick jobba som en idiot med innerskänkeln varje gång vi red förbi. Kändes helt ok efter. Kommer på mig själv efter att jag varit på banan att jag inte tänkt ett dugg. Annars brukar man ju påminna sigsjälv om något speciellt typ "upp med händerna" men jag bara rider! xD

Slutade individuellt på 70 välbetalda% som räckte till en seger i den individuella klassen. Laget skrapade ihop med blandade potter 63,125% vilket inte va illa pinkat för första gången! Och även de räckte till en seger med laget :)



Lb:1
Red fram i 30 min vilket va betydligt kortare. Men kände att hon skulle vara ganska trött redan då. Red många ökningar och samlingar, halter och fattningar för att få lite bjudning. Väl inne på banan var hon mer avslappnad en klassen innan. Nu i efterhand kände jag att jag kunde ha ridit lite nogrannare över lag. Men full fokus var på att hålla huvet nere och gå fram. Galoppfattningarna som jag fasade för av hela mitt liv fick jag 7 or på båda 2 trots att jag smygla dem i hörnet 2m innan bokstaven ;) Annars var det som drog ned % formen. Dommaren var extremt petig vad gällande att hon gick lite bakom lod. Så det är något jag är fullt medveten om och bland de "huvudproblem" jag jobbar med dagligen. Slutade på 62 % som jag endå är väldigt nöjd med. Svårt att veta hur petiga dommare är med hästens form, de är ju endå ett lb-program på lokal nivå då jag tycker att den inte ska dömmas så hårt som den oftast gör. Så utan alla avdrag för formen hade vi säkert kunnat knappra ifatt de 2 %som var upp till placering :)


Kort konstaterat kan vi säga att det är bättre när dommarna ska dömma min sits och inte hästens form ;)


Bildbomb kmr i ett separat inlägg. Denna bild är fottad av ?Alice? Uhlin!

//Ida


Kommentarer
Postat av: Erika

De var ju bra ändå ju! :)

2012-04-15 @ 20:24:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: emilyklemedsson!

hehe i guesss vi har det!! fast har massa mer men hann inte sätta upp dem ;)<3

2012-04-16 @ 16:23:00
URL: http://emilyklemedsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0