ida - full rulle idag

Idag har jag inte suttit stilla länge. Jag har haft ridlektion, longerat trixi, städat, lagat mat, duchat och snart ska jag till Trixi igen och kyla hennes framben då de har varit lite svullena, men inget alvarligt.

Ridlektionen gick förövrigt jättebra! Palett är en mysig men väldigt pigg ponny så ibland gick det lite fort men hon har utvecklats med sin ryttare väldigt mycket sen sist jag såg dem! Lektionen varade i ungefär 45 min och efter det ville både mamman och ryttaren att jag skulle hoppa upp och rida lite eftersom jag "kände" hästen ganska väl och den behövs ridas genom lite då den faller mycket inåt i speciellt vänstervarv. Det är även bra för ryttaren att se hästen med någon mer erfaren påo ryggen så hon vet vart hon ska sträva.

Jag och Palett för typ 2 år sedan..

Kommentarer
Postat av: Marie

fin ponny!

2012-04-14 @ 12:40:50
URL: http://mnightlighta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0