ida - min största rädsla

Min allra största rädsla gällande hästar och ridsport är inte att skada mig alvarligt eller förlora en häst jag älskar, utan det är att tröttna. Jag har sett så många vänner som i tonåren tröttnat på hästar och har andra ambitioner en att rida och tävla.

Det har funnits tider då jag kännt att jag kört fast. Inte orkat åka till stallet och känner ett behov att göra andra saker som "normala" barn gör. Vist ibland tror jag alla behöver en liten paus från hästarna eftersom det verkligen är en livsstil och det utesluter mycket annat man kan göra i livet. Jag VET att det är hästar jag vill hålla på med enda fram till dödsbädden. Men jag är rädd, vad skulle hända om jag helt plötsligt tröttnade på hästar? Inte kände någon lust att åka och rida och göra massa andra saker istället. Enda sen jag var liten har jag ju varit inställd på att det är såhär jag ska spendera mitt liv, på en hästrygg. Men vad skulle hända om det beslutet helt plötsligt sopades bort? Jag har inget annat jag skulle kunna tänka mig att ägna mitt liv åt. 

Jag tror inte jag är den enda som spekulerar runt " TÄNK OM.."  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0