ida - sjö

Skulle longera Trixi idag, när jag till min fasa insåg att den lilla bäcken (1m bred) hade svämmat över till en stor flod (10-15m) Det brukar bli så på våren. Men just idag hade hästarna på något vis tagit sig över dit! Jag som hade trasiga stallskor hade ju inte en schangs att komma över utan att halva benen skulle få bada.

Jag försökte desperat att kalla in hästarna med hjälp av en hink och lite havre, men de bara tittade på mig som jag vore koko. Men jag hade tur i oturen att Nikita inte hade vågat sig över jättepölen. Så jag slängde på henne grimman o grinskaftet och hoppade upp, hade aldrig rifit henne barbacka eller i grimma men de gick ju bra! Kom över sjön och red på Trixi över den tillbaka. Hade alla hästar varit där vet jag inte hur jag hade gjort?

Denna syn möttes jag av när jag letade efter hästarna..

Här ser ni hur brett de egentligen ska va ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

åh fy..

hade heller inte gått igenom de där, tur du kunde ta en häst o ta dig över. ;)

2012-04-13 @ 20:15:42
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0