ida - skogstur

Idag fick det bli en skogstur med Monika och hennes man Peter. Vi var ute i ca 1 timma och skrittade mest. red växlande skogsstigar och grusvägar. Jag slängde på dressyrsadeln på Trixi för att jag skulle rida lite mer "ordentligt" även fast jag red ut, vi behöver all träning vi kan få innan första omg i div 3 nästa helg.

På grusvägarna red jag först några skänkelvikningar men övergick efter ett tag till att rida slutor. I skogen kortade och längde jag formen hela tiden, allt för att hon skulle ha en upgift att fokusera på. Som jag säkert nämnt tidigare är hon väldigt tittig ute, speciellt om hon går först eller ensam. Men ger jag henne en upgift att fokusera på hela tiden blir det inte lika mycket fjanterier.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0