ida - sluta låssas som om hästen gör det av egen vilja

Just nu står eurosport på på teven. Slängde en kort blick och såg någon som slog en häst kraftigt med spöt upprepande gånger.

Självklart var det galopp jag hade tittat på. Jag tycker det är sjukt hur de behandlar hästar för att de ska springa fortare och vinna ett lopp? Det snackas mycket om rollkur i dressyr, men det visar sig kan vara bra i stretchande syfte för överlinjen i många fall. Men att slå en häst så hårt du kan för att få den att ta ut sig till det yttersta.. Jag kan inte se något rätt i det? Fick en sjuk ånestfyld känsla i magen när jag såg detta. Urs..

"Sluta låssas som om hästen gör det av egen vilja"
Jag har verkligen ingen respekt för människor som valt att ägna sig åt denhär grenen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0