ida - trixi och Q

Idag red jag både Trixi och Q, precis som igår.
Jag började med Q. Longerade inget idag utan hoppade upp och red direkt, spände dock sadelgjorden liiite i taget undertiden jag red ifall hon skulle ha en släng av sadeltvång. Travade fram en stund, väldigt stel och oliksidig men tufade på i de tempo jag bad om. Framåtbjudningen va nt på topp så jag tog beslutet att galopera efter inte alls många minuter. Ett ganska vågat beslut men ingenting hände så jag kunde rulla i galopp några varv.

Hon fick sedan en kort skrittpaus innan jag började hoppa lite på ett minikryss. O jisses vad duktig hon är. Första gången jag hoppade henne (i somras) småklev hon över och stannade efter hindret. Men nu bjuder hon och tar egna beslut, kommer hon lite utifrån går hon av stort och kommer hon lite i botten kravlar hon sig över på ett eller annat sätt :) La upp krysset till et 60 cm räcke och skuttade över det några gånger med. Hon skötte sig galant och det känns helt underbart att jag kan ge en klapp på halsen o lätta på röven även direkt efter hindren utan att vara rädd för att hon ska dra en brall!
image descriptionimage description
Haha söte! ja lämnade henne i hagen direkt när jag var klar utanför padocken, hon stod där enda tills ja hade gått in i stallet då hon insåg att hon va fri x'D


Efter Q var det Trixis tur. Först red jag dressyr i ca 40 min. Hade en diskussion om innerskänkeln i början då hon inte var så munter på mig. Red öppnor på långsidorna. skänkelvikningar och volter i trav och galopp. Fiin va hon. Som avslutning hoppade jag lite. Avslutade med en grind 5 eller 6 språng fram till ett räcke på 80 cm. När jag trode jag var klar fick jag en uppenbarelse! BÄNKEN ! Ja har länge skämtat om att de skulle vara kul att hoppa över bänken som numera står i ena hörnet. (den på bilden åvan) Men de har mest blivit ett skämt. Men ja beslöt mig för att göra ett försök. Haha knäppis. Men hon pallrade sig över de me! Hoppade lite med huvudet mellan frambenen eftersom bänken va så läskig men nu har vi gjort det med. Nästa gång tar vi Q ;) Haha ne skämt å sido..
image descriptionimage description
Skulle ni våga hoppa över den?;)

Kommentarer
Postat av: Eva

haha, njaaa just och just att jag skulle våga ;D

2012-04-05 @ 13:41:14
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0