ida - upplägg framridning

I morgon bär det av till NFK (norrköpings fältrittklubb) för den första omgången i div 3. Till skillnad från förra tävlingen har jag nu ett ganska exakt planering hur jag ska gå till väga när jag rider fram.


-Skritt på långa tyglar 5 min.

- Skritt på korta tyglar, öppnor skänkelvikningar och volter, med fokus på att hon går fram för skänkel och flyttar för innerskänkeln. Låg och rund form.

- Trav likadant som skritter, öppnor, skänkelvikningar och volter. Fokus på samma saker som tidigare.

- Galopp på fria tyglar. Rulla några varv och göra några ökningar på långsidorna för att hon ska fram för skänkeln.

- Galopp på korta tyglar. Svaga öppnor och större volter.

- Skrittpaus.

- Rida genom henne lite ordentligare och överböja i trav och galopp. Lite beroende på hur hon känns då :)

Kommentarer
Postat av: Eva

lycka till! Det går säkert prima :)

2012-04-14 @ 21:18:13
URL: http://evahagelberg.blogg.se/
Postat av: n

2012-04-14 @ 22:21:39
Postat av: PONNYFLICKORNA.

sv; haha ja sant som du säger må bäste man vinna, men jag har också en del problem som att han drar sig lös i galoppfattningen oså men men alla har små problem, LYCKA till!

2012-04-14 @ 22:22:53
URL: http://differentriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0