ida - varför inte rida på påskdagen?

Vaknade halv 12 idag. For till stallet direkt och möttes av Peter som glatt ropade "Är du här idag med? Även fast det är påsk? Trode nt s skulle de!" Haha varför skulle jag inte? Vi hade gäster här men de var ju bara på kvällen.
Jag red Trixi först. Ungefär 30 min dressyr i början. Hon kändes ganska fin, mjuk men väldigt tjurig, men endå framåt :) Hoppade sedan några småbanor som hon var väldigt entusiastisk över, men de försvann snart och pommarna började ramla som plockaepinn. Då var det ingen ide att fortsätta enligt min åsikt eftersom hon bara tröttnar på det och slarvar. Så travade av och skrittade av lite snabbt.

Efter Trixi tog jag Q. Var lite tveksam om jag skulle longera innan eftersom hon hade vilat igår och det blåste en hel del idag. Men jag utmanade mig själv och gjorde inte det. Istället travade jag väldigt länge i båda varven innan jag började galopera. Lite seg och stel i början men bjudningen kom så fort hon fick ett hinder framför näsan! Hoppade även på henne lite småbanor, också en grind på 75 cm som hon lätt skuttade över. Eftersom jag inte gav henne någon längre skrittpaus så blev hon trött emot slutet och precis som med Trixi så föll några bommar emot slutet. Men hon var sååå duktig endå även om hon var trött så försökte hon ta sig över på ett eller annat sätt. Travade och galopperade lite efter jag hade hoppat då jag fortfarande hade lite bjudning kvar.
Övrigt skötte hon sig ennu en gång exemplariskt och de enda hon gjorde var att tjura lite när jag fattade galopp. Tror jag faller för den söta lilla hästen mer och mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0