Ingen bra dag

Sitter med dunkande huvudvärk efter en allmänt deppdag. Jobbig skoldag, tråkiga nyheter, inställd resa och lite annat.

Trillade även av Lucern idag. Red ut tillsammans med Ida, hon på Villeman och jag på Lucern. Båda hästarna pigga och glada. När jag rider ut på Lucern brukar jag ha små ponnysporrar ifall hon skulle protestera lite. Plötsligt i den sista galoppfattningen så skuttar hon till lite av glädje, samtidigt som hon skyggar för en annan häst. Jag tappar balansen och råkar sporra henne i ljumsken, förmodligen ganska hårt. Lucern fortfarande uppskärrad av den andra hästen, en sporre i magen + en ryttare som snitter snett bestämmer att det får räcka.

Efter tre bockar och en tvärnit låg jag på backen.

Landade på rumpan och fick inte alls ont, förutom i huvudet som jag redan hade ont i. Lucern stannade fint vid Ville och jag hoppade upp igen. Söta häst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0