Jet - innan Ville

Innan vi köpte Ville så hyrde vi en ponny ett år, Hafodyrynys Rosemarie, eller Rosa som vi kallade henne. När Rosa kom hem till oss var hon femårig bestämd dam som inte kunde hoppa. Dessutom hade hon med sig hennes föl som skulle avvänjas efter några månader, vilket vi iofs inte skulle göra.

Kanske inte det optimala som första häst, men jag älskade den ponnyn. Utstrålningen, glädjen, piggheten.


Början var hemsk, haha kommer ihåg att när syster skulle rida ut för första gången att de knappt bort till vägen.

Första gången vi provred

Men vi var envisa, dessutom är Rosa en väldigt snäll ponny, även fast hon hade lite attityd så var hon lättlärd, tålmodig med oss, och ville vårt bästa. Travade man barbacka och man höll på att åka av så sacktade hon snällt av.

Varken syster eller jag var ju så jättebra ryttare, liksom drygt fem år sedan hon kom till oss.


Vi lärde henne hoppa, men hoppade aldrig några höjder. Dock var hoppa och dra ett race på gärdet hennes absoluta favoritsysselsättningar. Snacka om att äga på att fatta från stillastående!


Våran första, och ändra clearround. Haha btw, kolla mitt hår! Sjukt långt.



Sjukt söt ju








Hon var en sådan som kom när man ropade
Rosa var ju inte våran, vi hyrde henne bara. Efter knappt ett år blev hon för liten och fick åka tillbaka till uppfödaren.
Samma dag som hon åkte, stallvän bredvid
Det sjuka är att jag nästan började gråta när jag skrev det här, även fast det var så länge sen. Fattar inte att jag fortfarande kan sakna henne. Leta reda på lite tävlingsresultat, och tydligen har hon vunnit några L:B i hoppning. Stolt. Funderar på att maila tjejen som rider henne nu.

Kommentarer
Postat av: Lina

Världens finaste lilla Rosa :') <3

2012-04-07 @ 11:25:16
Postat av: elvira

har en sån pikeur så jag vet int :/

2012-04-07 @ 22:24:19
URL: http://toppryttare.nu/
Postat av: Evelina

Hej:)jag satt och letade bilder på Rosa och så kom jag hit.

Det är jag som har rosa nu och vi tävlar L:B i hoppning och de går bra;)

vi har hoppat en L:A då var vi felfria;)

Och min storesyster har hennes dotter och dom tävlar också L:B.

2012-05-13 @ 23:18:02
Postat av: Jasmine

Hejsan!

Det var nog jag som tog "över" Rosa efter och och tävlade upp henne till LA höjd :) Helt underbar ponny som man inte kan få nog av!

2012-06-19 @ 23:25:28
URL: http://jjasminelundblad.blogg.se/
Postat av: NinnaL

Hej! Det är min lillasyster (Evelina) som har henne nu och jag har hennes dotter. Du får gärna höra av dig så kan vi skicka bilder på henne!:)

Med vänlig hälsning, Linnea

2012-06-20 @ 10:00:43
URL: http://ninnal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0