Jet - ridpassen

Igår
Planen var att hoppa, men eftersom ridbanan såg ut som en vattenpöl fick jag skippa den idén. Istället så drog jag och Lucern till ridhuset. Vet inte vad de hade gjort där men underlaget var hemskt, riktigt tungt och hemskt. Passade därför på att arbeta skritten, men travade även förståss, dock inte så länge och med många skrittpauser. Men ridningen gick väldigt! Lucern var riktigt lugn, nästan lite långsam. Annars är hon alltid så frammåt och snabb, så det var en ganska skön avväxling.
Idag
Eftersom hästarna hade fått gå på ett sådant taskigt underlag igår så bestämde syster och jag att inte grusvägarna. Inte något vi brukar göra. En grusväg är helt underbar, bred och helt rak. På den kan man galoppera i bredd, vilket var precis det vi gjorde. Tror att både Ville och Lucern tyckte det var härligt!
Vet inte vad som hände här, mitt ben och Lucern huvud ser enorma ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0