seg häst?

När Trixi är lite seg brukar jag göra liknande denna övning för att få upp lite flås och bjudning. Jag har ingen datormus i närheten så pekplattan fick göra ritandet idag vilket resulterar i ett något slarvigt utförande.

För er som inte fårstår ska du rida i valfri gångart. Jag brukar börja med galopp och sedan övergå till trav.
Du rider runt hela fyrkantspåret. På kortsidorna ska du rida samlat och¨på långsidorna ska du rida fram. Är hästen extra seg är det bättre att skita i formen och dra te den me spöt i ändan en gång. På kortsidorna kan det även vara efektivt att lägga en voolt i valfri storlek eftersom jag i alla fall har tycker att hästarna har lätt att vika sig lite inåt när de taggar i hörnet innan ökningen.


Kommentarer
Postat av: Eva

åh, jag gjorde den där övningen på nelly idag och det funkade jätte bra! Tack för tipset :)

2012-04-04 @ 20:55:35
URL: http://evahagelberg.blogg.se/
Postat av: madde

Åh det måste jag testa nästa gång! :) tack för tipset!

2012-04-04 @ 23:10:42
URL: http://duvetmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0