ida - dagens dressyrlektion

Turen var på min sida och vi kom iväg till lektionen. Hon var spänd och kändes lite konstig i början, innerskänkeln existerade inte i hennes värld idag. Hon var aldeles för hög i formen och hon stressade runt o känndes allmänt obekväm.

Efter ett tag vart de bättre och jag kunde länga ut halsen mera på henne, men fortfarande döv för inner. Vart dock inga extrema inramlingar inåt som de brukar kunna bli iaf :) Vi tränade på enkla byten på serpentiner. Duktig va hon eftersom hon har svårt med o fatta galopp från skritt, speciellt höger. Men ja fick lite tips så nu vet jag hur jag ska hålla kvar henne i formen genom fattningen så att hon inte slär sig fri i själva momentet när hon fattar.

I slutet var hon relativt avspänd och jag kom dit jag ville med passet. Fick i uppgift av Nina o träna upp en ny muskel på halsen. Så de blir o rida i låg o rund form enda fram till tävlingarna drar igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0