ida - gimp och jag

Tidigare har jag haft en "provapåtid" på photoshop. Men nu är den slut. Och eftersom picknic stänger ned om ca 2 månader har jag laddat ned gimp 2.

I början fattade jag ingenting och klassade det i jämnförelse med paint. Men när Jet hahde klurat lite och försökt lära upp mig så har jag lyckats förstå mig på det endel. Ja kan inte klistra ihop olika lager till en ubersnygg heder (Ennu ;)) Men jag har i alla fall fått ett hum om hur jag ska göra för att plocka fram det snygga i bilderna. Jag redigerade nyss en bild så jag tänkte visa den?
Före:

Efter:

Jag tycker det blev en mer somrig känsla över bilden. Vad tycker ni?
Om ni vill kan jag visa i ett inlägg hur jag redigerar mina bilder? :)

Kommentarer
Postat av: Alice

Det får du jättegärna göra :D!

Håller själv på att lära mig gimp, men förstår i princip ingenting :/

2012-02-07 @ 11:14:02
URL: http://umetrio.blogg.se/
Postat av: Mirre

Du får gärna visa hur du redigerar dina bilder ^^

2012-02-08 @ 07:51:59
URL: http://greatesthorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0