Ida - hästar=träning

Många tycker det är roligt att säga att hästar och ridning är en fjollsport. Men de personerna har antagligen aldrig prövat att hålla på med hästar. Det är inte så lätt att konka på 10 kiloshinkar med vatten, mocka flera boxar eller hålla emot om en häst på 500kg vill springa ifrån dig. Och det är bara stallarbetet.. Sen kommer ridningen. De flesta kompisar som har varit med o ridit med mig har tyckt att det är jättejobbigt o rida, ( de som inte ridit så mycket ) men även när du är mer erfaren är det träning att rida. Oavsett om deg är att sitta kvar på den bockande unghästen eller spänna magen för att få en korrekt hållning i dressyr. Jag kan inte räkna på 2 händer hur många gånger  jag haft träningsverk efter ett ridpass eller armar och ben har känns som spagetti.
Det jag vill säga är att de som säger att hästar är en fjollsport antagligen aldrig har testat på det själv ;)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Otroligt fin häst!

2012-02-18 @ 10:48:05
URL: http://kajsatorhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0