ida - i fokus inför tävlingssesång 2012

Det är inte bara jag som behöver slipa på både det ena och det andra innan tävlingarna drar igång, utan vissa saker som jag behöver vara stenhård med på Trixi för att kunna ta ett ordentligt kliv i procentklassen. Då jag vet att hon har alla förutsättningar och har fått många lovord från olika dommare skulle det vara så synd o slösa bort potencialen på något litet som att hon faller bakom hand.

Det är något hon antagligen från början är inlärd att gå lite bakom hand och det är därför mycket svårt att bli av med. Men det tar sig, men väldigt långsamt.

För att träna bort denna "ovanan" ska jag fört träna på att rida henne i en låg och rund men endå ganska öppen form. Gärna lite framför hand. Och när det funkar bra göra samma i en liten högre form, utan att jag ska behöva bära upp henne som ni såg att jag fick göra endel på bilderna från dressyrträningen.


Men jag tror att det kmr gå prima så det är bara att kämpa på och så hoppas jag ni håller tummarna för oss  2012 ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0