ida - jobbigt

Något jag tycker är väldigt jobbigt ät när man pratar med kortfattade människor. Altså att man bara får ett kort svar på en fråga och har svårt att inleda en ordentlig konversation.

Jag måste poientera att jag inte ogillar kortfattade människor, som ofta är väldigt blyga. Utan jag tycker att det blir så otrelvligt på något vis. Det gäller inte bara när man pratar irl utan på sms och allt möjligt. Det ska vara lätt att prata med folk och kunna prata om vad som hällst, blir så tråkigt om det bara blir frågot och svar. Sen älskar jag verklingen inga pratkvarnar, men ibland h'llre det en någon som knapt vågar prata.

Jag är själv väldigt blyg av mig, har svårt att prata med nya människor och skämms otroligt om jag måste ringa och ex beställa saker på telefon när jag pratar med någon jag inte ens känner. Men jag tvingar mig själv att prata och "bryta isen" och sen är de problemet löst.

Tolka detta inte som att jag ser ned på tystlåtna människor, utan bara att jag är en väldigt pratglad tjej och jag tycker det är ganska otrevligt när man inte försöker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0