ida - kom sommar kom!

Hatar verkligen vinter. Kan vara mysigt att tolka lite kanske men det räcker som det är snö i max en månad? Jag struntar fullständigt i om det blåser, regnareller är soligt och varmt, bara underlaget är bra att rida på. Men det är vell så vi hästmänniskor tänker antar jag. Bara ridbanan är torr eller stigen o skogen inte är stelfrusen.

Jag vill ha sommar nu! Tänkt att kunna trimma dressyr på banan, känna svetten rinna i pannan och känslan av att du faktist tränar när du rider. Kunna galopera i shorts o linne över ett stort fällt och känna vinden i håret. Det är sånt jag saknar så mycket. Insekterna och flygfäna följer med paktet. De är värt de. Jag har inte ridit Trixi ordentligt på en plan yta som ridbana eller ridhus på nästan 2 månader. Där kan su snacka depprimerande.

Men jag hoppas ni håller tummarna med mig att vi ska vakna och snönn är borta och solen skiner en vacker dag!

Kan sitta flera timmar och titta på bilder från sommaren.


Kommentarer
Postat av: Erika

Håller med, vill att framför allt våren ska komma.

Sommaren är lite jobbig med tanke på alla flugor, bromsar osv.



Men just våren när det är 10-15 plus grader, sol och de går rida normalt, härligt. :)

2012-02-15 @ 06:42:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: emelie

jag tycker att det går alldeles utmärkt att träna ordentligt på vintern. Varma kläder, snösulor och broddar! Allt som krävs, Samt lite vilja då förstås.

2012-02-15 @ 07:21:16
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Anna

Dagens fråga på bloggen! Svara gärna, vill veta vad just DU tycker! :'D

2012-02-15 @ 15:33:40
URL: http://ponnyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0