ida - kunde inte hålla mig borta

Hade från början idag bestämt mig o försöka ha en hästfri dag. Vilket gick ganska dåligt. Beslöt mig redan en halvtimma efter att jag vaknat att jag skulle åka till stallet endå, var så himla ridsugen.

Gick helt ok. Testade rida utan svanskappa men jag märkte skillnad direkt när jag trava för det kändes som hon inte ville  sträcka ut frambenen, som att hon var rädd om dem och väldigt stel. Slängde av sadeln och red barbacka. Var väldigt halt och blev aldrig någon serriös ridning pga att min missnöjdhet med sadeln satt kvar i bakhuvudet.

Högervarv var hon väldigt fin och gick o reglera i formen med ett hyffsat lika stöd på tyglarna, lite mer på ytter men det är ju det jag har strävat efter. Vänster var lite lika bra då hon bara la huvudet på sne och ville inte böja genom bålen alls. Fick parera upp med många uppresande tygeltag på yttersidan för att hålla huvudet någolunda rakt.

Längtar verkligen efter att ridbanan blir ridbar, i somras tyckte jag det var jobbigt när de lutade lite i ena hörnet att hästen tröck lite inåt. Men det är ingenting emot att rida på ett gärde där det lutar åt alla möjliga håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0