ida - lite filmer från idag

Galet rolig tur hade vi! Trode ärligt talat inte Nikita va så jädra snabb. Trixi skötte sig ganska bra, hon tog bettet o stack 2-3 gånger men när hon sticker brukar de inte vara så långvarit utan efter några energiska galoppsprång liknande ryggrullningar bruar de gå att återfå kontrollen.

När vi rejsat klart travade vi av på ridbanan, fick en spontan ide o fira utan tyglar då jag visade Jet att ja kunde svänga med sköt o skänklar+vikthjälper. Den iden slutade med att vi (iaf jag) galopperade runt banan och kunde svänga hyffsat i trav och på en halv lngsida gå från galopp till halt utan att ta i tyglarna ^^ Så i morgon ska jag utmana ödet och rida utan sadel och träns. PRÖVA INTE HEMMA om ni inte känner hästen!
Ja vet vad Trixi skulle hitta på om hon skulle dumma sig och jag vet vad hon aldrig skulle göra ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0