ida - min vänn jet

Jag träffade Jet genom skogslotten, vi började rida i sama grupp. Vem som hoppade in minns jag inte och jag minns inte häller hur länge sedan de var men jag var ganska liten. Först tyckte jag att Jet va jätteläskig (tyckte så om alla människor när ja va liten) Men jag såg endå upp till henne eftersom hon var jättemycket duktigare en mig. + att hon hade en egen häst som hon tävlade med, hur coolt va inte de när man var liten?

Våran vännskap måste ha växt fram genom ridgrupen. För några år sedan hade vi en mysig liten grupp där alla kände alla och kunde prata om allt. Ingen tog illa upp för den fick hoppa lägre o det var ingen avundsjuka eller skitsnack. Det var nog den bästa gruppen jag någonsin ridit i och vi kom varandra ganska nära. Tyvärr splittrades den sommaren 2011 då de redan hade kommit in några nya och 2 stycken slutade.

Några terminer efter det slutade även Jet. Vid det laget hade vi spenderat ganska mycket tid tillsammans blandannat ridläger samma sommar och så hade Jet följt med som cotsh åt mig på några tävlingar.

Vi lyckades vell hålla kontakten hyffsat endå eftersom vi bor utanför varsin ände av samma skitstad. Men det var inte förens vi startade Aqipage tillsammans som vi "tog tag i saken" Nu har vi kontakt nästintill varje dag via fb, sms osv. Vi träffas mest i hästsammanhang men det händer att vi ses utanför det med. Inte så ofta så de skulle jag vela ändra på :)


Jet betyder väldigt mycket för mig då hon är en av de få personerna jag verkligen kan vara "mig själv" med. Eller inte helt bokstavligen men ja kan göra de konstigaste sakerna med utan att ha en tanke på att hon ska dömma migeller tycka jag e konstig, eftersom jag vet att hon är lika galen hon med ;) Jet är vad man skulel kunna kalla -den perfekta kompisen-. Hon är snäll och vill alltid ditt bästa, oavsett om det i den situationen är att ge dig en lavett (tack o lov har jag slupput...) eller om du behöver en stor kram! Hon ser helheten och antagligen utan att ens tänka på det. Hon kan vara väldigt serriös i de situationerna när det behövs men hon kan även 2 skunder senare göra något konstigt o vipps ligga på marken i garv.

Jet är också en förebild innom ridning för mig. Kanske int epå samma vis som Patrick Kittel osv men hon har en väldigt sund syn på hästar och ridning och vill precis som med sina vänner att de ska ha de aölltid ska ha de så bra som möjligt. Hon drar sig inte för skitjobbet utan kastar sig i det även om det så är att plocka bajs ur vattenkoppen! ;)  

All kärlek i världen universum till dig kompis!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0