ida - mocking, fodring och svanskappeinpassning

 

Hemma från stallet för ett tag sen! Tog inte mycket mer en en timma men då fick jag mycket hjälp av Nattis som bara hade en häst att fixa.

Prövade också svanskappan. Det var lite klurigt o få dit den under sadeln men med lite rå muskelkraft från Nattis och hennes vänn så lösde det sig. I början tyckte hon den var skitäckligt och knep ihop med hela rumpan, antagligen för att hon inte haft någon svanskappa på sen i början av sommaren. Men bara jag tog det lugnt och lät henne vänja sig vid det succesivt så var det inga problem. Hon fick stå med den en stund tills att hon såg helt avslapnad ut, då fick hon ett jätteäpple och återgå till kvällsmaten.

Jag tror och hoppas att en svanskappa kan löra problemet med att sadeln glider fram. Jag läste nyss ett inlägg på Sofia Gennes gamla blogg teamSL HÄR; http://teamsl.se/?p=654 Jag tycker det är mycket läsvärt och hon har en bra syn på det hela.

Då återstår bara hur det går att rida med den, men jag ska rida med min vänn Frida i morgon så då får jag ta för och efterbilder och rida och se så hon inte går ock spänner sig med den, men de tror jag inte blir något problem. Hon kan vara lite nervig ibland men de släpper nästan alltid oavsett vilken situation det handlar om :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0