ida - sadelproblem

Ridningen gick bra, hon ville inte riktigt gå fram men det kan bero på att gärdet är lite hårt och buckligt. Hon blev mer eftergiven i sidorna snabbare idag så, så när jag kände att det inte gick att få en bättre känsla så tränade jag lite travökningar. Intervaller, skritt, samlad trav, ökad trav, samlad trav, skritt osv :)
Jag har uppmärksammat att sadeln åker fram en bit när jag har ridit, så därför har jag dem senaste gångerna lagt en dubbelvikt teddypadd under framvalvet för att få upp det och hindra sadeln från att åka fram. Men idag tog jag ett före och ett efterkort, tänkte dela med mig av det;
Före

När sadeln ligger såhär långt bak är det bra marginal till bogbladen, eftersom hon har så stora bogblad behöver sadeln ligga här för att den inte ska förhindra hennes röreöseföbmåga.


Efter

Här ligger sadeln i något som skulle kunna vara ett normalläge för vissa hästar. Men pga hennes stora bogblad ligger sadeln på tok för långt fram.

Är det någon som har några förslag på altenativ utan att behöva köpa en ny sadel? Sadeln ligger bra när den ligger lagom långt bak så jag funderar på att testa med en svanskappa nästa gång jag rider.

Kommentarer
Postat av: Natte

Kan du inte ta bilder på hur det ser ut i stallet nu?

Så som det ser ut i bakrunden på bilderna såg det inte ut när jag red henne och jag kan inte komma fram till vart i stallet hon står.. :p

2012-02-08 @ 14:37:03
URL: http://Nattesuominen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0