ida - ubs o.O

Glömde totalt bort att berätta hur dagens dressyrlektion gick. Hehe sitter lite i mina egna tankar...

Jag fick iaf rida Svalan. Var inte jätteexited men endå kul o rida en annan häst, tror de mesta exitment drog ned på att hon har en grymt obekväm hoppsadel som jag sitter som skit i. Men jag lyckades haffa en dressyrsadeln idag så de problemet löste sig!
Passet gick bra, lite rörigt så jag ibland kan undra vad folk håller på med. Men ja försökte fokusera på mig själv och min ridning. Svalan va ganska lat och tappade väldigt mycket bjudning när hon var tvungen att samla sig. Så fort jag gav henne minsta lilla frihet att springa på glatt stadigt över tygel så bara for hon iväg några steg. Och så fort jag satta henne i lite arbete var de som handbromsen la i.. Lite halft skänkeldöv var hon med så det var inte så lätt att få fram henne.

Jobbade mycket med att få upp henne i nacken för att hon inte ska gå o hänga. Och stundvis var hon riktigt fin. Skumpig trav har hon med så men dressyrsadeln hjälpte ganska rejält. Lite kramp i ljumskarna men det är sånt ja får ta. Var iaf roligaste passet på länge när jag kännt att inte bara jag fårr ut något utav det utan att hästen förhoppningsvis tränade någon muskel på någotvis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0