ida - underbart väder!

Kunde inte önskat mig ett bättre väder till en ridtur idag! Underlaget var dock piss eftersom de va runt 0 grader och hästarna inte har några sulor så blev det styltor ibland.

Hästarna skötte sig bra, kunde inte rida ordentligt pga underlaget men gick lite fina bilder iaf. Påhemvägen tog vi "galoppvarvet" det är när vi reder över hela gärdet där det är 2 långa galoppsträckor. Första biten skötte sig Trixi helt ok! Händer inte ofta men hon höll sig hyfsat i skinnet, flög dock som ett spjut när Nikita kom i närheten.

Sista backen är en backe som fört lutar lite svagt uppför och sista biten är den ganska brant. Den går också upp emot stallet och brevid deras stora del av hagen. Jag viste att Trixi skulle dra lite där o tagga eftersom hon vet att det brukar vara rejs där. Så jag satt inte på spänn men lite beredd ifall hon skulle börja stegra, eftersom hon gärna gör de om hon taggar. Jag hann inte ens vända nosen upp emot backen innan hon stack iväg. Från skritt till full rulle på någon rekund! SWOOSH sa de o vipps så hade vi gått från skritt till sken. Tack o lov lyckades jag återfå kontrollen efter en liten bit och saktade av till skritt innan hon fick förtsätta galoppen o sträcka på benen.

Efter vi hade ridit tolkade vi efter Balder. Jet va lite skeptisk i början men tror hon tyckte det var ganska kul ;) Jag ramlade dock av 3 gånger när jag satt bak eftersom Jet gled bakåt på mig i uppförsbackarna och då tappade jag greppet om styret och gled av. Var ganska blöt i rumpan efter kan jag säga.

Smakprov från idag. Flera bilder kommer senare ikväll när jag har tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0