Jet - hatälskar

Har någon slags hatälsk relation med den här skylten

Där vi bor har det varit ganska mycket snack om vart man får rida, och vart man inte ens får tänka tanken om det. När vissa ställen förbjöds blev de plötsligt väldigt duktiga på att sätta upp skyltar, och här är en av dom.

Det jag gillar med den här skylten är att det står ridväg på, så alla fattar man får rida där. Just den här vägen korsar ett motionsspår och ibland kan det hända man får skit av en arg löpare som inte tyckte man hade rätten.

Det dryga med den här skylten är nog texten "ingen vinterväghållning, sandning och plogning utföres ej". Jag förväntar mig inte att de någonsin skulle ploga en ridväg, men just att de vill trycka lite extra på den punkten irriterrar mig måttligt
Aja, får väll vara glada för vägarna vi har

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0