Jet - min vän Ida

Har kännt Ida sen jag gick i sexan eller sjuan, vi började rida i samma ridgrupp på Skogslotten. I början pratade vi med varandra varje vecka, men inte mer. För typ två och ett halvt år sen så sågs vi första gången utöver ridlektionerna när vi tog hans om ponnyridning i Sonstorp.

Ida är en spontan person med stora mål och gillar att ta tag i saker. Hon är inte en sådan som vill hoppa över grovjobbet för att nå målen utan gör allt noggrant. Hon har lätt till skratt, snabbtänkt och rolig. Med Ida kan man ohämnat göra skumma saker, hon dömer inte personer och tar det mesta med ro.
Idas stora styrka inom ridningen är att hon är väldigt följsam och får allt att se så lätt ut, fast hon kanske säger till hästen så gör hon det med väldigt lätta hjälper. Över hinder följer hon med utan problem och utan att störa hästen. Hon är modig, men gör inga sjuka saker, kommer på lösningar och är inspirerande.
En annan bra sak är att hon vågar testa nya saker, tex. när jag hjälper henne med ridningan och jag förklarar en sak på mitt sätt så försöker hon verkligen göra det.
Jag tror Ida kan komma långt med vad hon en väljer att göra eller bli. Brinner hon för något så satsar hon
Jag älsar dig mina fina vän



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0