Jet - otursdag

Största otursdagen idag, slår verkligen de flesta med hästlänger. Vi tar det från början.
Cyklar hem från skolan i det vackra vårvädret och tänker på Ida som ska följa med till stallet när jag plötsligt kommer på att det är för varmt för att cykla med halsduk. Tar av mig den för att lägga den i cykelkorgen, när den plötsligt fastnar i framhjulet. Cykeln drar på väldens tvärnit medans jag försöker bromsa, varför bromsa? Random reflex.

Mamma får komma och hämta mig och cykeln med bilen, satte mig vid vägkanten och alla som körde förbi glodde massor. Pappa har nu lyckats få loss skiten och min vita favorithlasduk av ull som har hållt mig varm hela vintern är svart.
Red Lucern på banan, mer utförligt och fler bilder angående passet kommer, tar nu bara avtrillningen. Det låg en bom på ridbanan som vi säkert hade gått över 20 gånger. Jag skrittade av, det var ganska mörkt och jag rider över den. Jag tror hon inte såg den och plötsligt så nuddade hon den, för över bommen tar hon världens hopp åt sidan/frammåt och jag flyger av som ett löv. Oftast är jag ganska bra på att liksom rulla över när jag trillar av, så att smällen inte blir lika hård. Dock inte denna gång, rumpan fick ta hela smällen.
Nu drar det i hela ryggen och huvudet gör ont. Kan inte lyfts tungt och slog nästan sönder ett finger när jag försökte brodda i en jävla brodd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0